Laos

20 januari 2020 - Tad Lo, Laos

Naast alle foto’s ook even een keer weer een verhaaltje.
Sinds we de grens over zijn gestoken met Laos (na een klim van 28km😅) fietsen we in een heel ander klimaat. Strakblauwe lucht en gem temp van 30+ graden☀️ De wegen zijn hier een stuk beter dan in Vietnam en ook het verkeer is een stuk relaxter. Wel ligt er veel meer glas langs de kant🤨 De huizen zijn hier voor een groot deel op palen gebouwd en het leven speelt zich onder het huis af. Huizen van al het materiaal wat ze maar konden vinden (maar wél met satelliet) tot riante villa’s staan hier zij aan zij. Het hek is ook heel belangrijk en soms lijkt het alsof die nog meer heeft gekost dan het huis😁 De middenklasse huizen hebben veelal een gezellig kleurtje zoals; fuchsia, licht blauw, paars, groen of roze. Ook de kinderdagverblijven zijn te herkennen aan deze vrolijke kleurtjes. We zien enorm veel kinderen en elk gehucht heeft een school met heeeeeeel veel leerlingen. Als we langs het schoolplein fietsen roepen ze in koor “Hellloooo” en als we iets terug roepen, horen we een hoop gegiechel en  liggen ze allemaal in een deuk😂
Ook brommertjes nemen geregeld wat gas terug voor een “Hello, goodbye” gesprek😃
Ze kennen hier geen weilanden zoals bij ons en zo kom je regelmatig een groepje koeien met jonkvee tegen langs de kant van de weg. Ze steken ook rustig over en laten zich absoluut niet gek maken door het toeterende verkeer. Ze dragen allemaal een koebel en zo krijg je het idee dat je in de Alpen bent🐄🔔
Het eten is hier goed te doen. Als we ergens eten met een menukaart waarvoor Engels op staat maken we een foto zodat we die later in de wat minder toeristische plekken kunnen laten zien. Chris is met name fried rice aan het eten en ik probeer zo hier en daar wat uit maar laat de chilipepers 🌶 achterwege. Mijn darmenstelsel is daar niet op berekend en voor dat ik het weet ben ik in de sproeipoep🤭
Langs de weg wordt van alles verkocht maar dat gast wel per productgroep. De ene keer zien we allemaal kraampjes met meloenen en dan met sticky rijst in bamboekokers of er zijn opeens allemaal kleine “Tuinlandjes”

Kortom we vermaken ons prima

cu

1. Marleen:
    20 januari 2020
    Wat heerlijk om jullie zo te volgen! Lekker hoor even scheren, mooi jurkje :) en wat een heerlijke watervallen!! Goed bezig!!!
  2. Marjan:
    Prachtig! Heerlijk genieten!😘😘😘
  3. Harriët:
    Leuk! Heb het mooi daar!
  4. Hellen:
    25 januari 2020
    Klinkt top allemaal en ziet er geweldig uit👏 Trap-ze verder 🚴💨🚴‍♀️💨
  5. Emma:
    26 januari 2020
    Super, jullie zien er relaxed uit. Lijkt me best zwaar, 10% helling in die hitte. Laos klinkt ook gaaf. Nog veel plezier🚲🚞🛶
  6. Anneke:
    26 januari 2020
    Leuke foto's & grappig beeldend verslagje Kitty 😄 Er al heeeeeel wat fietskilometers op zitten 👍🏻👍🏻Geniet nog volop, maak mooie herinneringen 😘